Sunday, June 20, 2010

Kata Sambutan dari Ustaz Hj. Abu Bakar Hashim

[Kata Sambutan ini ditulis untuk buku "Zikir: Ibadah Yang Disalah Ertikan".]

الحمد لله رب العالمين, والصلاة والسلام على أشرف المرسلين وعلى أله و صحبه أجمعين

Segala pujian ditujukan pada Allah (swt) yang mencipta segala kejadin dan makhlukNya. Selawat dan Salam diucapkan terhadap RasulNya, Muhammad s.a.w. yng menjadi pembimbing ummt akhir zaman. Dengan tunjuk ajarnya supaya ummatnya berpegang kukuh pada dua sumber utama, Al-Quran dan Sunnah, insya-Allh umat Islam tidak akan tergelincir ke jalan yang dimurkai Allah.

Buku tulisan Al-Ustaz Abdul Rahman Mohamad berjudul "Zikir: Ibadah Yang Disalah Ertikan" telah saya baca dan saya dapati ianya amat baik untuk dijadikan bahan bagi meningkatkan daya pemikiran masyarakat Islam tentang agama yang mereka anuti secara yang lebih bersifat objektif.

Dengan terbitnya buku ini, memudahkan masyarakat memahami cara terbaik untuk melakukan "zikir" dan menjauhkan diri mereka dari terlibat dengan amalan-amalan yang boleh membawa mereka dari tergelincir dari ajaran Islam yang sebenar.

Diharap dengan bermulanya usaha penulisan ini, akan lahir penulis-penulis baru dari golongan yang berkelulusan tinggi di bidang agama, yang dapat membantu umat Islam hari ini memahami pandangan dan mendapat tunjuk ajar yang berbentuk bimbingan dan pendidikan di samping mendekatkan lagi ke arah hidup yang boleh membawa kejayaan di dunia dan akhirat.

Saya ucapkan syabas kepada penulis buku ini dan mengharapkan usaha ini dijadikannya sebagai langkah permulaan dalam usaha dakwah Islamiah yang bersikap sederhana dan bersih dari segala pengaruh perusak yang tidak kita ingini.

Hormat dari saya,

Hj. Abu Bakar Hashim
Singapura 17.8.2002

No comments:

Post a Comment